Pastabos:

  • Amerikos Pediatrų Akademijos (AAP) reikalavimu, žemiau yra pateikta tik straipsnio santrauka, o ne pilnas straipsnis. Pilną straipsnį angliškai galima rasti čia (mokama): http://www.aappublications.org/content/36/10/54.full
  • Žemiau pateiktame straipsnyje žodis medijos (angliškai `media`) dengia skaitmenines visuomenės informavimo priemones t.y kompiuterius, planšetes, išmaniuosiuos telefonus ir panašiai

Komplektas 36 • Numeris 10 

Spalis 2015 

AAP Naujienos , www.aapnews.org

Oficialus Amerikos Pediatrų Akademijos Naujienų Žurnalas 

Straipsnio autoriai: Ari Brown, Donald L. Shifrin, and David L. Hill

Straipsnio santrauka

Kai šeimos klausia Amerikos Pediatrų Akademijos ekspertų patarimo, kaip valdyti technologijas vaikų gyvenime, ekspertai atsakymo ieško savo pačių suformuotose gairėse. AAP gairės yra paremtos moksliniais tyrimais. Šios gairės skatina teigiamą medijos naudojimą ir atgrąso potencialiai žalingą naudojimą.
Ne paslaptis, kad moksliniai tyrimai atsilieka nuo skaitmeninių inovacijų tempo.
AAP nuolat tobulina savo patarimus tėveliams. Šie patarimai yra formuojami reimiantis mokslinių tyrimų ataskaitomis bei specialistų patarimais. Taigi, kad atnaujinti savo žinių bagažą, Akademija gegužės mėn. (2015) sušaukė medijos tyrimų simpoziumą, pavadinimu `Growing Up Digital`. Šame simpoziume dalyvavo tik kvietimo sulaukę ekspertai.

Simpoziume buvo suformuluoti patarimai tėveliams.

Amerikos Pediatrų asociacija primena tėveliams, kad medijos yra tik viena iš vaikus supančių aplinkų. Vaikai daro tą, ką jie įpratę daryti, tik virtualioje aplinkoje. Kaip bet kokia aplinka, medijos gali daryti tiek teigiamą tiek neigiamą įtaką.
Nepaisant medijos įtakos, vaikus reikia auklėti . Šiandien galioja tie patys auklėjimo principai nepaisant ar vaikai yra realioje ar virtualioje aplinkoje. Svarbu nepamiršti žaisti su vaikais, bet kartu ir nustatyti ribas, nes vaikams reikia ribų. Tėveliai privalo aktyviai dalyvauti vaikų gyvenime, domėtis kas yra vaiko draugai ir panašiai. Ne ką svarbu yra rodyti pavyzdį savo vaikams. Taigi, jei tėveliai nori, kad ju vaikas mažiau naudotųsi medijomis, tėveliai patys turi sumažinti naudojimąsi medijomis. Vaikai kopijuoja vyresnius šeimos narius.
Naujose gairėse Amerikos specialistai sutelkia didelį dėmesį ne į laiką, kurį vaikas praleidžia prie vieno ar kito medijos įrenginio, bet į turinį. Taigi, vietoj to, kad tėveliai nustatytų laikmatį, specialistai ragina atkreipti dėmesį į tai kaip vaikas praleidžia laiką prie planšetės, televizoriaus ar panašiai.
Jeigu tėveliai abejoja dėl vienos ar kitos programėlės mokomosios kokybės, verta pasidomėti organizacija Common Sense Media (www.commonsensemedia.org), kuri apžvelgia vaikų amžių atitinkančias programėles, žaidimus ir programas.
Vaikams yra nepaprastai svarbu tėvelių parama bei pamokymai. Specialistai pataria pažaisti video žaidimą su vaiku bei padiskutuoti apie savo patyrimus žaidžiant žaidimą. Ne mažiau svarbus yra nesurežisuotas poilsio laikas t.y., kvailiokite, išdykaukite, šėlkite su vaiku.
Būti `online` yra sudėtinė jaunuolių gyvenimo dalis ir tai nėra nieko blogo. Tačiau iššūkis tėveliams yra išmokyti savo vaiką bendravimo bei elgesio normų , kurios yra priimtinos ne tik fizinėje, bet ir virtualioje aplinkoje.
Specialistai pataria branginti savo šeimos laiką ir nustatyti namuose zonas, kur technologijos yra nepageidaujamos bei ritualus, kurių metu naudojimąsis technologijomis yra nepriimtinas, pvz., valgant.

Pabaigai: Amerikos Pediatrų Akademija pabrėžia, kad vaikai bus vaikais. Vaikai darys klaidų naudojantis technologijomis, prieštaraus taisyklėms ir pan. Svarbiausia, paaiškinti vaikams vėl ir vėl, kodėl elgtis šitaip ar kitaip yra nepageidaujama ir kodėl yra suformuotos taisyklės bei normos.
Šiandien mes gyvename pasaulyje kur vaikai jau nuo mažų dienų pradeda naudotis skaitmeninėmis technologijomis. Tad auklėjimas irgi turi prasidėti nuo mažų dienų. Vaikai turi suvokti, ką reiškia augti šiame skaitmeninių technologijų pilname pasaulyje.