Žemiau skaitykite gydytojo Raimondo Greičiaus komentarą tema vaikas ir informacinės technologijos.

Šiuolaikinė vaikų karta neatsiejama nuo informacinių technologijų.

Tačiau, jei vaikui duodamas išmanusis įrenginys, tai turi būti daroma su konkrečiu tikslu, o ne todėl, kad pakeistume vaiko bendravimą su tėvais, su bendraamžiais, ar „užmuštume“ laiką. Kiekvienas veiksmas turi turėti tikslą, ir, jei vaikui duodame išmanųjį įrenginį naudotis, tai turi turėti aiškų tikslą.

Nerekomenduojama vaikams duoti kompiuterių ar išmanių įrenginių, „tik pažaisti“, ar „tik pasėdėti“ – geriau tuomet vaikas tegul eina piešti, žaisti su broliu ar sese, klausytis muzikos. Nepaslaptis, išmanieji įrenginiai turi ir didžiulę žalą, kurią mes, kaip medikai turime įvardinti. Jau yra pasaulyje duomenų, kad standartinis Wi-fi, turintis 2,45g Hz dažnį (tai atitinka MIKROBANGINĖS krosnelės dažnį), kenkia kiekvienai ląstelei. Todėl pasaulyje pereinama prie 5GHz dažnio, kuris laikomas nežalingu. Tad džiugu, kad informacinės technologijos progresuoja.

 Jei vaikas naudojasi mobiliuoju telefonu, tai iš esmės yra radijo siųstuvas, ir antras kenksmingas poveikis t.y. radio bangos. Yra duomenų, kad po 5 minučių pokalbio, labai svarbioje galvos smegenų pagumburio (Hypothalamus) srityje, temperatūra pakyla vienu laipsniu. Tai gali salygoti ivarių vegetacinių funkcijų sutrikimus – čia yra reguliacinis neuroendokrininis centras, valdantis gausybę organų/ sistemų funkcijų.

Taigi, visada, prieš duodami vaikui išmanųjį įrenginį, vertinkite galimą naudą ir žalą:

  • Jei duodamas telefonas, kad vaikas jaustųsi saugesnis, kai tėvų nėra šalia, kad galėtų paskambinti, jei kažkas nutiko – tai ir turi būti paaiškinta vaikui. Telefonas nėra skirtas žaisti.
  • Kompiuteris mokintis, rinkti informaciją, pavyzdžiui mokyklinukui, kuriam reikia paruošti rašinėlį tam tikra tema, surinkti konkrečią informaciją. Tai turi būti taip pat išaiškinta vaikui.
  • Taip pat pastebėta, kad šiuolaikiniai vaikai greičiau išmoksta ir įsisavina informaciją, kurią jie mato kompiuteryje, nei knygoje, tad jei vaikui kažkas nesiseka – tuomet PC gali būti kaip pagalbinė mokymo, pažinimo priemonė.
  • Geriau rinktis kompiuterį su laidiniu interneto ryšiu; o mobilų telefoną – ne išmanųjį, o turintį minimalias, t.y. tik telefono funkcijas.

Gydytojas Raimondas Greičius