Pramogos ir net tik su iPad

Nuotr. © Pressureua | Dreamstime.com – Pramogos ir net tik su iPad

Vaikų naudojimasis iPad nebūtinai yra problema, o gali būti katalizatorius naujai bendruomeninei ar/ir fizinei veiklai, sako švietimo plėtros ir skaitmeninės žiniasklaidos mokslininkas.

Ka tu labiau norėtum veikti: žaisti iPad ar žaisti su kitais vaikais?
Kai darželinukai gauna šitą klausimą, du iš trijų pasirenka iPad. Tokius rezultatus rodo (Danijos) Vaikų tarybos atliktas naujas tyrimas tarp keturmečių-šešiamečių vaikų, šimtame darželių (apytiksliai).
Tačiau, tai nereiškia, kad tėvai turi pasibaisėti, kad vaikai renkasi iPad, sako docentas Klaus Thestrup, Mokymo plėtros ir Skaitmeninių Medijų centras Orhuso universitetas (Aarhus), Danija.
“Jeigu skaitmeninės technologijos yra naudojamos teisingai, jos gali sukurti naujas draugų grupes bei vesti link fizinio žaidimo”, sako docentas.
“Aš matau, kad mes turime istorinę galimybę apibrėžti visiškai kitokį medijų naudojimą namuose ir vaikų darželiuose bei lopšeliuose, kurie alsuoja žaidimais, pasakojimais ir bendruomene; paversti tai ką mes žaidžiame kompiuteriuose į fizinį aktyvumą, kuris būdingas žaidžiant fizinius žaidimus, ar tai būtų žaidimo aikštelėje ar kieme”, sako Klaus Thestrup.
Jis pripažįsta, kad kai kuriems vaikams reikia nustatyti naudojimosi iPad ribas.
“Kai kuriems vaikams gali būti privaloma nustatyti griežtas taisykles, tačiau, mano nuomone, pedagogai, mokytojai bei tėveliai turėtų susėsti su vaikais, su jais žaisti, užsiimti su jais, pvz., padaryti nuotraukų seriją apie tai, ką reiškia būti namuose/kas vyksta namuose ir nusiųsti šią nuotraukų seriją močiutei. Tuo būdu suaugę taptų dalimi žaidimo ar užsiėmimo kartu su vaikais”, sako Klaus Thestrup.

Danijos Tėvelių organizacijos (FOLA) prezidentė Dorthe Boe Danbjørg mano, kad tyrimo rezultatai yra “keliantys nerimą“.
“Aš manau, tai, kad vaikai renkasi iPad vietoj to, kad žaistų su draugais, kelia nerimą, ir į šitą turi būti reaguojama. Mes, tėveliai, turimę didelę atsakomybę užtikrinti, kad vaikai naudojasi iPad tokiais būdais, kurie skatina/stimuliuoja socialinius santykius, žaidimą, mokymasi, o ne tampa izoliacijos priežastimi“, sako Dorthe Boe Danbjørg.
“Mes, tėveliai, privalome įsitraukti į vaikų naudojimąsi iPad taip, kaip įsitraukiame į kitas vaikų veiklas. Mes privalome tiesiog įsitraukti, o ne leisti iPad būti vaikų aukle“, sako ji.

Vaikų tarybos pirmininkas Per Larsen mano, kad tėveliai turėtų tiksliai žinoti, kiek laiko jų vaikas praleidžia prie iPad.
Bet jis taip pat įspėja tėvelius, neidealizuoti žaidimo sąvokos:
“Labai daug suaugusių turi romantišką supratimą apie žaidimą t.y. pageidautina, kad vaikai kastų sliekus dirvoje ar panašiai.
Vaikai, dalyvavę tyrime, turi daug gerų pasiūlymų, kaip galima žaisti naudojantis planšete ir kaip naudoti planšetę kitais tikslais ir daugiau negu, kad tik žaidimui“, sako Per Larsen.
Jis ragina tėvus ir pedagogus kartu ištirti skaitmeninę visatą:
“Yra daugybė programėlių bei funkcijų, kurios gali skatinti kūrybiškumą bei išradingumą – taip pat fizinę bei socialinę veiklas. Mes turime išnagrinėti jas kartu, taip kaip mes kuriame kartu su Lego ar kaip kartu dedame puzlius. Taip pat mes turime dažniau vaikams pasiūlyti alternatyvius būdus, kaip žaisti naudojant skaitmenes technologijas, pvz., vaikams suteikiama galimybė fiziškai būti daugiau aktyviems naudojantis planšete“, sako Per Larsen.

Straipsnyje panaudotas informacijos šaltinis (danų kalba):
Forsker beroliger forældre med »iPad-børn«: Vi står med en historisk chance